7 Eylül 2011 Çarşamba

Spahija: Kulübü, kenti ve oyuncuları çok seviyorum


Fenerbahçe Ülker Basketbol Takımımızın Baş Antrenörü Neven Spahija, Avrupa Şampiyonası başlamadan önce memleketi Hırvatistan'da SETimes muhabiri Zelyana Grubisiç'e röportaj verdi. Baş Antrenörümüz Neven Spahija röportajında 2011 Avrupa Basketbol Şampiyonasını, 2011-2012 Euroleague sezonunu, Fenerbahçe Ülker'i ve beklentilerini değerlendirdi.

SETimes: 2011 Avrupa Basketbol Şampiyonası 31 Ağustos Çarşamba günü başlıyor. Favori kim?

Neven Spahija: Potansiyel madalya adayı ülke sayısı fazla, turnuva yaklaşık 17 günle oldukça kısa olduğu ve öngörülemeyen bir şey olabileceği için, kimin favori olduğunu söylemek bana göre zor.

Ancak basketbolda seçkin sınıfı temsil eden bir takım ülkeler var. Hepsinden önemlisi İspanya, Fransa ve -son Avrupa Şampiyonasında madalya kazanmış- Rusya var. Her durumda, sürpriz yapabilecek bazı ülkeler de var, ki Hırvatistan da bunlardan biri.

SETimes: Sizce Türkiye'nin şansı nedir?

Spahija: Türk takımı çok güçlü. Şu anda Avrupa ikincisi unvanına sahipler, fakat yıllardır şu sorun yaşıyor, Türkiye'nin dışında bir turnuva olduğu zaman asla kazanamıyorlar. Şimdi başarılı olup bu bariyeri kırarlar mı? Bilmiyorum, fakat bence Türk takımı favorilerden biri değil.

SETimes: Türkiye'de şampiyon oldukları göz önüne alınırsa, Fenerbahçe Ülker'in geleceği nedir?

Spahija: Takımımdan son derece memnunum. Geçen yılın aksine, her iki birinciliği de kazandık (Türkiye Kupasınıda, Lig Şampiyonluğunuda), artık rekabet gücümüz daha fazla, yedek derinliğimiz var ve Türkiye'deki en genç ve en yetenekli takımız.

SETimes: Bu sezon takımın kimyası nasıl?

Spahija: Çok iyi, geçen yıl olduğu gibi. Takım kimyasının başarılı bir takımın en önemli ön şartlarından birisi olduğunu düşünüyorum. Fenerbahçe Ülker buna sahip bir takım ve ben başlarında olduğum sürece de sahip olmaya devam edecek.

SETimes: Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım, şike soruşturması sonucunda şu anda hapiste bulunuyor. Bu durum Fenerbahçe Ülker'i ne şekilde etkiledi?

Spahija: Evet, bu kulüp ve şahsım adına büyük bir kayıp. Daha da büyük bir kayıp, çünkü ben, bana bu kadar büyük bir kulübün başına geçme şansı veren sözleşmeyi onunla imzaladım ve kendisi bana geçen sene çok destek oldu. Bu olay, şahsım için ve görebildiğim kadarıyla tüm kulüp için büyük bir handikap oldu.

SETimes: Böyle bir durum hedefleri etkileyecek mi?

Spahija: Etkilememeli, zira Yıldırım'ın başına gelenler bizim için geçen yıldan daha iyi ve daha güçlü olmamız yönünde diğer bir motivasyon oldu. Bunun hiçbir sonuca yol açmamasını gerçekten umut ediyoruz.

SETimes: Takım listesi tamamlandı mı?

Spahija: Evet. Listeyi ligin sona ermesinden bir hafta sonra tamamladık. Fenerbahçe Ülker listesini kapattı. Lakavtın kapanışına kadar iki üç aylığına gelen NBA oyuncularının tekliflerine yanıt vermedik, kabul etmedik. Bütün oyuncularımız bir veya daha fazla yıllığına sözleşme yaptı.

SETimes: Fenerbahçe Ülker ile bugüne kadarki deneyiminiz ne oldu?

Spahija: Fenerbahçe ile harika bir deneyim yaşadım. Kulübü, kenti, oyuncuları çok seviyorum ve kalabildiğim kadar fazla kalmayı hedefliyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder