27 Haziran 2011 Pazartesi

Anlaşılmayan Transfer!!

Bugün akşam saatlerinde kulübümüzden bir açıklama yapıldı. Yapılan açıklamada, Curtis Jerrells'ın önümüzdeki 2 sezon boyunca formamızı giyeceği yazıyordu. Adını ilk duyduğumda şöyle bir duraksadım. Acaba tanıyor olabilirmiyim diye ama çıkartamadım. Sonra resmi sitede verilen bilgilere baktım ve "tamam" dedim. Takımın 3. guardını almışız.

Neden 3. guard diyorum. Çünkü Curtis Jerrells, Fenerbahçe Ülker'de ancak ve ancak 3. guard olabilir. Atletik özellikleri çok iyi: kabul. Taraftara yönelik oynamayı çok seven biri: kabul. Basketbolun Şov yönüne ağırlık veren biri: kabul. Ama gel gelelim Euroleague, şov yeri değil. Ciddiyetin çok önemli olduğu, bireyselliğin değil, takım oyununun ön planda olduğu bir arena. Jerrells, topla beraber çok hızlı, atlet, iyi savunma yapan, çok hareketli bir oyuncu. Bunlar Jerrells'ın iyi yönleri. Gel gelelim ki kötü olduğu yönleri bizim için asıl önemli olan kısımlar.

1- Curtis Jerrells'ın şutu yok!: Nasıl şutu yok; topu alıp, orta çizgiden atabilen, üç sayı çizgisi gerisinden yüzdeli atabilen bir oyuncu değil. Sadece hücumda yaptığı şey, pota altına girip, turnikelerle sayı bulmak. Bu bize Euroleague'de ne kadar değer katar meçhul.

2- Curtis Jerrells, Avrupa'da sadece yarım sezon oynadı: Geçtiğimiz yıl, sezon ortasında Partizan'a geldi. Bu ilk sezonunda kayda değer pek bir başarı gösteremedi. Belkide hala alışamadı. Dedim ya şova dönük oyuncu diye. Amerikada oynanan şova dönük oyundan hala sıyrılmış değil. Avrupa basketbolunda şova yer yoktur. Herşey ciddiyetle oynanır. Avrupa basketbolunda daha çok temasa dayalı bir sistem vardır. Bunları henüz kavradığını düşünmüyorum.

3- İstatistikleri hiçte iç açıcı değil !!: Euroleague’de 9.7 sayı, 3.2 ribaund ve 3.8 asist, Adriatik Ligi’nde de 12.4 sayı ve 2.4 asist ortalaması ile oynamış. Guard dediğin hücumda sayı bulan ve bulduran kişidir. Jerrells'ta asist yönü hiç yok. Bir guard'ın toplamda 3.1 asist ortalamasıyla oynaması demek takımın hücum yükünü başka bir oyuncunun çekmesi demek. Burda devreye Emir mi giricek?? Emir, gerçek pozisyonu guard olmamasına rağmen bu ortalamaların çok çok üstüne çıkan bir oyuncu.

Uzun lafın kısası, Ben Ukic'ten, daha tecrübeli bir guard transferi beklerken, daha tecrübesiz bir guard alındı. Şu anki kadroda 1. guard Ukic. 2. guard ise iyileşmiş bir Engin olur. Jerrells ise kafamdaki soru işaretleriyle birlikte listede üçüncü sırayı alır. Yapacak bir şey yok. Hayırlı olsun diyelim. Euroleague'de TOP 16'ya kalırsak, sezon ortasında bu takıma mutlaka bir guard transferi yapılacaktır. Benden söylemesi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder