2 Ağustos 2014 Cumartesi

Berk Uğurlu: "Fenerbahçe evim gibi"


Fenerbahçe Ülker ve Altyapı Milli Takımlarının önemli genç oyuncusu Berk İbrahim Uğurlu, Genç Milli Takımı ile FIBA U20 Avrupa Şampiyonasında mücadele ediyor. Genç Milli Takımın önemli bir ismi olan ve oyun kurucu pozisyonunda oynayan genç oyuncu özellikle Fenerbahçe taraftarlarının çok şey beklediği bir isim. Fenerbahçe Ülker Baş Antrenörü Zeljko Obradovic tarafından geçtiğimiz sezon oldukça fazla forma şansı verilen ve aldığı süreleri de iyi değerlendiren genç oyuncu, gelişimine de her geçen gün devam ediyor.

Uğurlu, FIBA Europe'un resmi internet sitesine geçtiğimiz günlerde bir röportaj verdi. Basketbol ve kişisel hayatı ile ilgili birçok konuda açıklamalarda bulunan genç oyuncunun röportajını sizler için Türkçe'ye çevirdik.

Basketbol anılarındaki ilk nedir?
"Micheal Jordan. Onu çok seviyorum. Onun videolarını izliyordum. 1996'da doğdum ama onun videolarını izledim. Aynı zamanda Hidayet Türkoğlu'nu da Sacramento Kings'te oynadığı zamanlarda izledim. Güzel bir anıydı."

Oynamaya ne zaman başladın?
"5 yaşındayken. Fenerbahçe Okulları'na gittim ve onlar, çok genç olduğumu ve bir basketbol oyuncusu olabilmek için çok küçük olduğumu söylediler. Fakat, bende yetenek olduğunu ve bunu yapabileceğimi söylediler. Fenerbahçe ile büyüdüm, bütün hayatım boyunca burada oynadım. Burası evim gibi."

Güçlü ve zayıf yönlerin neler?
"Geçiş oyunlarında çok hızlı top sürebiliyorum. Ayrıca pick-and-roll oyununda çok iyi pas verebiliyorum. Boştaki adamı bulabiliyorum. Zayıf yönlerim ise bence pull-up jumper'ım ve üçlük atışlarım."

Canlı yada Televizyon'dan izlediğin en iyi Avrupalı oyuncu kim?
"Vassilis Spanoulis. En iyisi."

Bu zamana kadar oynadığın yada izlediğin en iyi basketbol maçı hangisiydi?
"U16 Avrupa Şampiyonası finaliydi. Ayrıca bu sezon Fenerbahçe, Türkiye Finallerinde Galatasaray'a karşı oynadı ve ilk maç benim için en iyisiydi."

Bir basketbol oyuncusu olarak beslenme gereksinimlerin nelerdir?
"Pizza yemekten hoşlanıyorum. Fakat annem, Türk yemekleri ve Türk lezzetleri geleneklerini bilir. Türk yemekleri çok güzel. Tatmanız lazım."

Basketbol oynamadığında ne yapıyorsun?
"Fransız lisesine gidiyorum. 1 yıldan fazladır buradayım. Ayrıca sinemaya gitmekten, arkadaşlarım ile dışarı çıkmaktan yada yemeğe gitmekten hoşlanıyorum."

Yani Fransızca ders alıyorsun? Neden Fransızca?
"Evet, Fransızca öğreniyorum; çünkü babam bir Fransız lisesinden mezun olmuş ve Fransızca öğrenebileceğin en iyi dillerden biri demişti."

Oynamayı hayal ettiğin kulüp nedir?
"Her zaman Kobe Bryant'ı izlerim ve eğer NBA'e gitmem mümkün olursa Los Angeles Lakers'ta oynamak isterim yada Avrupa'da Barcelona'da oynamak isterim."

Hiç kimse ilgilenmediğinde yemeği ne yaparsın?
"Zor bir soru bu. Hmm.. belki biraz çikolata."

Fındıklı mı? Ve öyleyse, hangisi?
"Fındıklı, tabi ki. Bademliler."

Koç akşam yemeğine gelirse, ona ne pişireceksin?
"Belki tavuk yada balık."

Röportajın ingilizce metnini okumak istiyorsanız; tıklayın

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder