14 Aralık 2011 Çarşamba

Bojan Bogdanovic, Euroleague.net'e konuştu


Fenerbahçe Ülker Basketbol Takımımıza sezon başı transfer olan ve Avrupa'nın gelecek vaad eden en önemli şutörlerin biri olarak gösterilen Hırvat oyuncumuz Bojan Bogdanovic, Euroleague'in resni internet sitesi euroleague.net'e röportaj verdi. Bojan Bogdanovic ile Frankie Sachs'ın gerçekleştirdiği röportajın Türkçe çevirisi şu şekilde:

Merhaba Bojan. Öncelikle geçen hafta Nancy’de aldığınız galibiyet için sizi tebrik ediyorum. Güçlerin böylesine denk olduğu bir grupta, bu galibiyetin önemi nedir?

Bizim için çok önemli bir galibiyetti. Grubumuzdaki her takım birbirine çok yakın, bu nedenle her galibiyetin ayrı bir önemi var, özellikle de deplasmanda alınan galibiyetlerin. Kritik bir galibiyet aldığımızı söyleyebilirim.

Bençte başladığın 7 haftalık bir süreden sonra Euroleague’ de ilk kez ilk 5'te başladın. İlk 5te başlayıp başlamamak konusunda bir tercihin oldu mu?

Benim için fark etmiyor. Koç ne zaman oynatırsa oynamaya hazırım. Benim mevkiimde oynayan çok iyi oyuncularımız var takımda, bu yüzden dakikaları aramızda paylaşmamız çok normal. İlk 5’te başlamasam da problem değil. Başladığımda kendimi rahat hissediyorum, bençe dönerken ise mutlu..

Fenerbahçe gruptaki ilk iki maçını kaybetti sonrasında 6 maçın 5 ini kazanmayı başardı. Değişen ne oldu?

Şu anda daha iyi savunma yapıyoruz ve oyuncular arasındaki dayanışma daha sağlam. Bence değişen tek şey bu oldu. Koçumun ve takım arkadaşlarımın artık bana daha çok güvendiğini hissediyorum. Hırvatistan milli takımından tanıdığım iki takım arkadaşım var burada ve bana çok yardımcı oldular. Şimdi eskisinden daha iyi oynadığımı düşünüyorum.

Bu hafta Gescrap BB ile karşılaşacaksınız ve Top 16 ya çıkmak için galibiyete ihtiyacınız var. Bu üzerinizde ekstra bir baskı mı oluşturuyor yoksa ekstra bir motivasyon mu?

Bizim için ekstra bir motivasyon olduğunu söyleyebilirim, çünkü kazanırsak gruptan çıkacağız. Kaybedersek Top 16’da mücadele etmek için Cantu deplasmanına gideceğiz. Bu maçtan galibiyetle ayrılmanın, birincilik için bir şans olduğunu düşünüyorum. (Galibiyetten emin, Bilbao’yu geçeceğimizi düşünüyor) Bu bizim için çok önemli. Birinci çıkmak istiyoruz, Birinci çıkmamız halinde, Top 16’da CSKA ya da Real Madrid gibi iyi takımlarla karşılaşmayacağız. Dediğim gibi, gruptan birinci çıkmak Top 16 maçları için çok önemli.

İlk maçta Bilbao’da da kazanmıştınız. Yeniden kazanmak için ne yapacaksınız?

Ofansif anlamda çok kuvvetli bir takım. Paslaşmaları mükemmel. Marco Banic muhteşem bir sezon geçiriyor. Aeron Jackson gibi daha pek çok iyi oyuncusu var. Ama onları Bilbao’da yenmiştik ve taraftarımızın desteği ile İstanbul’da yine kazanacağımızı düşünüyorum.


Mirsad Turkcan ve Marko Tomas’ın sakatlıklarının ardından takıma katılmalarıyla Fenerbahçe daha iyi olacak. Geri döndüklerinde bu oyuncuların takıma katkıları nasıl olacak?

Mirsad önümüzdeki 10 gün içerisinde takımla çalışmalara başlayacak, Marko’nun da Bilbao karsısında oynaması muhtemel, ya da Cantu maçında sahaya çıkacak. Bizim için çok önemli iki basketbolcudan söz ediyoruz. Marko iyi bir savunma oyuncusu, aynı zamanda iyi bir skorer. Mirsad da öyle. Önümüzde ki maçlarda iki oyuncumuzun da önemli virajlarda takıma büyük katkıları olacağı görüşündeyim.

Euroleague’e ilk başlangıcını 4 sene önce 18 yaşlarındayken Real Madrid’de yapmıştın. O zamanlar sadece birkaç dakika oynuyordun. Neler hatırlıyorsun o günlere dair?

O zamanlar ile ilgili çok fazla detay aklıma gelmiyor açıkçası. Gecen sezon Cibona ile her maç yaklaşık 40 dakika sahada kaldığım zamanları daha iyi hatırlıyorum. Cibona ve Fenerbahçe’de oynamak aynı şey değilmiş. Genç yaşlarda Madrid gibi kulüplerde kariyerine adım atan her iyi oyuncu birkaç sene içinde yıldız olacağına inanıyor. Ben de aynı şekilde düşünmüştüm bir zamanlar. Ama iki sene boyunca sahada sadece iki üç dakika oynadığım zamanlar, Fenerbahçe gibi bir kulüpte parlayacağımı hiç düşünmemiştim.

Cibona’da oynadığın dönemde takımın en önemli silahıydın, (Takımı sırtlayan tek oyuncu, tek adam), Fenerbahçe’ de ise bir çok iyi skorer var. Bu yeni görevine alışmak senin için zor oldu mu?

Bu farklı bir görev. Bu takımda iyi oyuncularla süreyi paylaşıyorum. Cibona’da durum farklıydı. Orada her maç 35-40 dakika sahada kalıyordum. Tabiî ki alışma süreci var. Ama günden güne daha iyi olacağımı umuyorum.

Bu senin İstanbul’daki ilk sezonun. Fenerbahçe gibi büyük bir kulüpte oynamak ve İstanbul’da yaşamak nasıl bir duygu?

Şu an benim için her şey harika gidiyor. Hırvatistan milli takımından tanıdığım takım arkadaşlarım var burada, Marko ve Roko. Daha öncede belirttiğim gibi bana çok yardımcı oldular. Koçumuz Neven Spahija da Hırvat. Emir ve Vidmar’la aynı dili konuşuyoruz, bu durum benim her şeye alışmamı sağladı. Fenerbahçe Kulübü ile sürekli iletişim halindeyiz. Futbol takımı ile tanıştım, haftaya bir maçına daha gideceğim. Her şey harika gidiyor. İstanbul çok büyük bir şehir, henüz her yeri görme fırsatı bulamadım.

Röportajın orijinal metnine ulaşmak için TIKLAYINIZ

Röportajın Türkçe çevirisini yapan FENERBASKET.COM üyelerinden "özkanarya" ya teşekkürler..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder