27 Ağustos 2013 Salı

Obradovic: "Fenerbahçe camiasındaki tutku ve enerjiyi sevdim"


Fenerbahçe Ülker'in 8 Avrupa Şampiyonluğu ile tartışmasız en iyi koçu konumundaki Zeljko Obradovic, Sırp basınına bir röportaj verirken, çok sayıda konuda çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Sarı-lacivertli takımın başına geçiş süreci, yapılan transferler ve sezon hedeflerine dair net ifadeler kullanan Sırp çalıştırıcı, adı net olarak konmasa da kulübün kendisi ile birlikte Avrupa şampiyonluğunu hedeflediğini ifade etti.

Mozzartsport'a konuşan Obradovic’in efsanenin başladığı yere, yani 1992 yılında henüz 32 yaşındayken çalıştırdığı Partizan’ın Joventut Badalona’yı Aleksandar Djordjevic’in son saniye üçlüğü ile devirip, Avrupa Şampiyonluğunu elde ettiği İstanbul’a geri döndüğünün hatırlatılarak başlanılan röportaj, Sırp koçun Fenerbahçe Ülker ile olan son dönemdeki yakın temasları ile devam etti. Sırpça yer alan röportajın Türkçe çevirisi Basketfaul sitesinden şu şekilde yayınlandı:

Teklif nasıl geldi?
Türk medyasında sarı-lacivertli kulübün beşinci teklifiyle kapısını çalıp çalmadığı sorusunu yanıtlayan Obradovic, şunları söyledi:
''Öncelikle teklifte bulunmanın ne olduğunu belirlememiz lazım. Bir kulüp sizle çalışmak istiyorsa önce menajerinizle konuşur. Bu benim bir kulüple görüştüğüm anlamına gelmez. İlk temas geçtiğimiz yıl oldu. Ama çok kayda değer bir şey değildi. Sadece bir konuşmaydı. Geçtiğimiz sezon içinde İspanya’daki yakın bir dostumun doğum gününe katılmıştım. Orada Fenerbahçe’den de bazı kişiler vardı. Resmi olmayan bir diyaloğumuz olmuştu. Sezon sonuna doğru ise menajerim aracılığı ile iletişime geçtiler. Ve sonunda iki yönetici Belgrad’a geldi ve iki gün içerisinde anlaşmaya vardık.''

Mirsad etkisi!
Fenerbahçe’nin teklifini kabul etmesinde Mirsad Türkcan’ın büyük bir payı olduğunu söyleyen Obradovic, ismini açıklamak istemediği bir başka kişinin de İstanbul’a gelişinde etkili olduğunu belirterek şunları kaydetti:
''Mirsad korkunç derecede Fenerbahçe’ye gelmem konusunda ısrarlıydı. Yakın bir ilişkimiz var. İmza töreninde zaten bahsettim. Sanırım burada olmamın en önemli nedeni o… Zaten benim oradaki birinci yardımcım olacak. Takım menajerliğini üstlenecek takımda… Diğer kişinin ismini ise açıklayamam çünkü bunu kesinlikle istemedi. Ben imza töreninde bahsetmek istedim çünkü bana çok yardımcı oldu ama bunu yapmamam için ısrar etti. Ben de ona saygı duyduğum için bir şey söylemedim. Eğer bir gün fikrini değiştirirse, açıklarım tabii…''

''Net olarak bahsedilmese de...''
Deneyimli koç, Fenerbahçe Ülker’in yeni dönemdeki beklentileri konusunda kendisine açık hedefler koymadığını ancak kulüpte neyin istendiğini gayet iyi anladığını ifade ederek, şöyle konuştu:
''Belirli bir talep üzerinde konuşulmadı. Ama benim hakkında ne düşündükleri açıktı. Şu ana kadar alıştırdığım beş takımın dördünde ilk sezonumda Avrupa Şampiyonluğu elde ettim. Sadece Benetton’da ilk sezon Final-Four oynayıp, diğer sezon Saporta Kupasını kazandık. Ama net olarak bahsedilmese de kazandığım 8 Avrupa Şampiyonluğu ön plandaydı. Bu yüzden neden bana teklif yapıldığı gayet açıktı. Ben de bunu kabul ettim. Ama şu an henüz bir takım oluşturmak üzereyiz ve neler olacağını göreceğiz''

''30 milyon insan benden bunu bekliyor''
Kulüpteki idari yapılanmaya dair de açıklamalarda bulunan Obradovic, ilk izlenimlerini anlattı ve şunları kaydetti:
''Başkan kulübün bir numaralı ismi... Yaklaşık 15 kişilik bir yönetim kurulu var ve buradaki herkesin farklı bir görevi bulunuyor. Kulüp dışında bir de çok önemli olan Ülker ailesi var. Kulübün en büyük sponsoru… Ben onlara istediğim şeyi söyledim. Yönetim kuruluyla iletişimimi sağlayacak ve 24 saat boyunca ulaşabileceğim bir kişi… Onlar da bana bu ismi söyledi. Hatta eğer ihtiyaç duyarsam -ki duyabilirim-başkana ulaşabileceğim de ifade edildi. Ayrıca kulübün CEO’su Hasan Bey’le de harika bir toplantı gerçekleştirdik. Mirsad da benim düşüncelerimi onlara iletip, bana bilgi veriyor. Futbol, kulübün ağırlıklı branşı olsa da beni ilgilendirmiyor. Avrupa Şampiyonu da olabilirler, üçüncü ligde de oynayabilirler. Ben buraya kulübün basketbol takımını çalıştırmaya geldim ve bunu olabilecek en iyi şekilde yapacağım. Avrupa’da ve dünyada herkesin kabul edeceği bir takım oluşturmak öncelikle hedefim. Yaklaşık 30 milyon insan benden bunu bekliyor. Fenerbahçe’deki herkes, profesyonelinden, yöneticisine, oyuncusundan taraftara herkes aynı motivasyon, enerji ve tutkuyu hissediyor. Bundan çok hoşlanıyorum. İsmi çok büyük olan bir kulüp ama eksik kalmış şeyler var. Bunu herkes hissediyor.''

''Kleiza aniden karşımıza çıktı''
Obradovic, Nemanja Bjelica, Luca Zoric ve Linas Kleiza transferinin gelişimi hakkında da bilgi verirken, Kleiza’nın çok ani bir gelişmeyle kadrolarına katıldığını ifade edip, şöyle konuştu:
''Avrupa basketbolunca yetenekli oyuncu sayısı azaldı. Kulüne Temmuz başında geldim ve İstanbul’da bazı fikirleri gündeme getirip bazı oyuncuları izlemek için ABD’ye gittim. Temmuz sonunda döndüğümde bir toplantı daha yaptık ve ciddi iddiası olacak bir takım için daha fazla geç kalmamamız gerektiğini anlattım. Seçeneklerimiz de fazla yoktu. ABD’de gündeme alamayacağımız yükseklikte kontrat bekleyen oyuncular vardı. Bu sırada Nemanja Bjelica da aklımızdaki isimlerden biriydi. Çok yetenekli bir oyuncu. Kulübe fayda sağlayabileceğini düşündük. Onun gençken Fenerbahçe’de bir denemeye katıldığını da öğrendim. Kendisiyle konuştuk ve fırsatı yaratınca hızlıca hareket ettik. Zoric’in ise kulübüyle opsiyonlu bir anlaşması vardı. Fenerbahçe’ye gelmek konusunda da oldukça istekliydi. Bogdanovic’e ise sadece bir soru sordum. 'Bençte oturmak için bile NBA o kadar önemli?' diye… Onun NBA konusundaki isteğini anladım ama oynama dakikası olmadıktan sonra bunun anlamsız olacağını ve Avrupa’da kalıp oynaması gerektiği konusunda konuştuk. O da Brooklyn Nets’in transferleri sonrası NBA planını erteledi. Kleiza ise aniden karşımıza çıkan bir opsiyondu. Duyar duymaz harekete geçtik. Kendi bölgesinde Avrupa’nın en iyilerinden… Tabii Fenerbahçe’deki doktorlarla da çok iyi bir işbirliği yapıldı. Oyuncuların haklarında çok iyi raporlar almıştım ve hepsi aynı gün sekiz saat süren bir doktor kontrolüne girdi. Detaylı raporları aldıktan sonra sözleşmeler imzalandı ve imza töreni gerçekleştirildi.''

Teodosic konusu?
Fenerbahçe Ülker’in kadrosuna katmaya çok yaklaştığı iddia edilen ancak CSKA Moskova’nın takımda tutma kararı aldığı Milos Teodosic hakkında da konuşan Obradovic, Sırp oyuncunun kulübü ile olan sözleşmesine saygı duyduğunu belirtirken, şu açıklamayı yaptı:
''Herkes her konuda istediğini yazabilir. Teodosic kontratlı bir oyuncuydu. CSKA’nın onu serbest bırakma durumu olduğunu da hiç duymadım. Avrupa’da bazı oyuncular hakkında bilgiler gelir ama Teodosic konusunda böyle bir şey yoktu. Bir anda bir şeyler oldu ve çok şey konuşuldu. Hiçbir fikrim yok. Onun bir yıllık daha sözleşmesi var ve ben buna saygı duyuyorum. Bu konumdaki hiçbir oyuncu ile durumu net olmadıkça konuşmam''

''Benim için Mart ve Nisan ayı önemli...''
Yeni sezon hazırlıklarını da takımın genç oyuncuları ile yaptığını söyleyen deneyimli koç, sezon açılışında çok yoğun bir programın kendilerini beklediğini belirterek, şu bilgileri verdi:
''Sadece iki yaşça büyük oyuncumuz var. Kalanlar genç takım oyuncuları. Fenerbahçeli oyuncular Türk milli takım ile şu an… Bjelica Sırbistan, Kleiza Litvanya, McCalebb Makedonya ve Bogdanovic ile Zoric de Hırvatistan ile kampta… Sadece milli takım kadrosundan çıkartılan yeni transfer Melih Mahmutoğlu ve sakatlığı süren İlkan Karaman takımın büyük oyuncuları… Neyse ki şanslıyız, Avrupa Şampiyonları bizimle… Hazırlıklara onlarla başladık. Bizimle neler yapabileceklerini öğrenmeye çalışacağım. Takımın geç toplanacak olması en büyük problem zaten. İlk resmi maçımız 1 Ekim’de Türkiye Kupası’yla… Sonra ayın 5’inde oynamak zorunda olduğumuz Oklahoma City Thunder maçı var. 9’unda ise Cumhurbaşkanlığı Kupası…13’ünde lig, 17’sinde de Euroleague başlıyor. 17 günde ya 7 ya da 8 maç oynayacağız. Nasıl bu programdan çıkacağız bir fikrim yok ama benim için Mart ve Nisan ayında ne oynadığımız önemli… Ekim, Kasım Aralık’ta değil…''

''Hedef ilk dört''
Obradovic, Eurolegue’deki grupları hakkında ise şöyle konuştu:
''Çok kaliteli takımlardan oluşan bir gruptayız. Seviyenin korkunç yüksek olacağı bir grup olduğunun farkında olmalıyız. 17’sinde ilk maçımıza Ukrayna’da çıkacağız. Sonra Barcelona ve CSKA Moskova… İşin başındayken çok zor iki maç olacak. Ama doğru istek ve hırs düzeyindeyiz. Ben zaten bu ilk etapta önemli olan ilk dört arasında olmak…''

''Itoudis şampiyon yapmak zorunda!''
Uzun yıllar Panathinaikos’ta beraber çalıştığı Dimitris Itoudis’in de artık kendisi gibi Türkiye’de çalışacağını belirten Obradovic, Banvit Antrenörü olan yakın dostu için ise şunları söyledi:
''Dimitris’le şakalaşıyorum. 'Sen finalist bir takıma gittin ve senin için tek başarı şampiyon olmak. Ben ise sezonu beşinci bitiren bir takıma geldim' diyorum. Şaka bir yana, Dimitris saygıyı hak eden bir kişi. Koç olacak kalitede. İlişkimiz değişmedi. Ona en iyi dileklerimiz sunuyorum. Desteğim onunla…''

PAO'dan destek
Fenerbahçe Ülker’de görevinin resmileşmesi sonrası Panathinaikos’tan çok sayıda insanın kendisine tebrik mesajı gönderdiğini ve başarılar dilediğini anlatan tecrübeli antrenör, Türkiye’deki medya baskısı hakkında ise; ''20 yıldır bu işi yapıyorum ve basınla hiçbir problemim olmadı. Medyada ne yazılıp, ne söylendiği beni ilgilendirmedi. Her röportajıma gerektiği saygıyı gösteririm'' dedi.

Mahmuti dostluğu, teknolojiye uzaklığı
Obradovic Anadolu Efes Koçu Oktay Mahmuti ile de çok eskiye dayanan dostluklarının olduğunu ve artık daha sık görüşeceklerini söylerken, teknoloji ile arasının çok iyi olmadığını belirtip, kulübün kendisine yeni bir telefon verdiğini, ABD'deyken maillerini ve işlerini takip edebilmek için yoğun baskılar sonucu ipad almak zorunda kaldığını belirtti.

Yardımcıları kim olacak?
Bu arada Obradovic takımdaki ilk yardımcısının eski takım arkadaşı Vlada Androic’in olacağını söylerken, Ertuğrul Erdoğan’ın da ekibinde bulunacağını belirtti. Bir kişinin oyuncu takibi yapacağını, Predrag Bata Zimonjic’in ise takımın fiziksel durumundan sorumlu olacağını ifade eden Obradovic, ekibin kalan kısmını belirlemek için de çok sayıda toplantı yaptıklarını söyledi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder