17 Ağustos 2012 Cuma

İlkan Karaman transferinin detayları


Bu sabah uyandığımda sakin bir Cuma günü yaşayacağımı tahmin ediyordum. Bilgisayarımı açmış haber sitelerinden günün gelişmelerini ve haberlerini takip ediyordum. O zaman herşey sakindi. Taki twitter hesabımı açana kadar.Twitter'a da acaba neler konuşuluyor, yeni gelişmeler var mı diye bir bakayım dedim. Timeline'ım da en üstte henüz yeni gönderilmiş bir tweet gördüm. Okuyuncada açıkçası gözlerime inanamadım. 

Ntvspor muhabiri İsmail Şenol; "Geçen sezon Karşıyaka'da oynayan İlkan Karaman ile 3 yıllık sözleşme imzalayan Fenerbahçe Ülker, TBF'ye resmi lisans başvurusunu yaptı. Eğer Türkiye Basketbol Federasyonu sözleşmeyi onaylarsa İlkan'ın transferi resmiyet kazanacak. Nedim Karakaş şu anda TBF binasında Fenerbahçe Ülker'in İlkan'la imzaladığı sözleşmeyi sunup resmi başvuruda bulunuyor.", "Semih Özsoy: "İlkan, menajerleri vasıtasıyla serbest olduğunu ve bize gelmek istediğini söyledi. Biz de sözleşmeyi imzaladık." şeklinde arka arkaya dört tane tweet atmıştı. Bir an için duraksadım çünkü İlkan'ın Galatasaray ile sözleşmesi olduğunu biliyordum. İçimde bir heyecan ve meraklı bir bekleyiş başladı o andan itibaren. Resmi açıklamayı bekliyordum. Çünkü imzalar atılmış federasyonada başvuru yapılmış. Neyseki resmi açıklamada çok geçmeden yapıldı ve İlkan'ın resmen önümüzdeki 3 sezon Fenerbahçe Ülker forması giyeceği açıklandı.

İşte bu sakin başlayan güne bomba etkisiyle giriş yaptı İlkan Karaman transferi. Forum sitelerimize bir göz gezdirdim, ardından bu transferin nasıl gerçekleştiğini algılayabilmek için transfer haberlerini okudum. Ve anladığım kadarıyla da bu transferde Galatasaray Basketbol Şube'sinin büyük bir ihmalkarlığı olduğunu gördüm. İşte şimdi size o ihmalkarlıktan bahsedeyim.

Galatasaray M.P. 2010 yılında TOFAŞ’tan İlkan Karaman'ı 5 yıllığına transfer ettiğini açıklamıştı. Genç basketbolcunun deneyim kazanması için kiralanmasını uygun gören Galatasaray yönetimi yapılan özel sözleşmeyi TBF'ye bildirmemişti. Bu nedenle Pınar Karşıyaka ile Furkan Aldemir transferi sırasında görüşülmüş. Ancak Galatasaray M.P.’ın iki kiralık oyuncu gönderme hakkını Sertaç ve Melih ile doldurması nedeniyle Pınar Karşıyaka ile özel sözleşme yapılmış. (TBF talimatlarında bir takım bir sezon için en fazla iki tane oyuncusunu kiralık olarak gönderebilir.) Bu kontratta İlkan bonservisiyle birlikte İzmir ekibine verilmiş. Bu yapılan sözleşme ile İlkan'ın bonservisi resmi olarak Pınar Karşıyaka'ya verildi. Bu yaz döneminde Pınar Karşıyaka İlkan ile olan sözleşmesini karşılıklı olarak feshetti. Sözleşme sonlandırıldığı halde Galatasaray cephesinden hiç kimse İlkan'ı arayıp yeni sezonla ilgili bilgilendirmedi. Bunun üzerine İlkan'ın menejeri dün Fenerbahçe Ülker'e başvurdu ve özel sözleşmenin TBF'ye bildirilmediğini, Pınar Karşıyaka ile olan sözlemelerinin bittiğini bildirdi. Fenerbahçe Ülker'de TBF'den oyuncunun serbest olduğunu onaylatıp TBF talimatları gereğince boşta olan İlkan'a imzayı attırdı.

Transfer süreci ve gelişmeleri aynen yukarıda belirttiğim gibi gerçekleşti. İlkan Karaman transferinin TBF ve etik açıdan hiçbir sıkıntısı yok. Herşey TBF'nin transfer talimatları gereğince gerçekleştirildi. Sadece daha önce yapılan özel sözleşmeye bağlı olarak oyuncuya tazminat ya da ceza gelebilir ama buda çok düşük bir ihtimal. Çünkü oyuncununda Fenerbahçe'yi istemiş olması TBF açısından daha önemli bir husus. Galatasaray iki sezon önce yaptığı sözleşmeyi TBF'ye bildirmeyerek büyük bir hata yaptı. Ve şimdi de bu hatalarının sonuçlarına katlanmak durumundalar. İlkan transferi Fenerbahçe Ülker'e hayırlı olsun. Bu transferinde artılarını, eksilerini ilerleyen haftalarda ayrı bir yazı olarak paylaşırım. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder