27 Şubat 2012 Pazartesi

Mirsad: Kan, ter içinde savaşacaksın ki, kazanacaksın


Fenerbahçe Ülker'in yıldız ismi Mirsad Türkcan, geçtiğimiz hafta içi THY Euroleague'de "ya tamam ya devam" maçına çıktığımız Unics Kazan karşılaşmasının ardından Milliyet gazetesinden Ümit Avcı'ya röportaj vermiş. Mirsad'ın Ümit Avcı'ya verdiği röportajda; özellikle genç oyuncuların kulağına küpe olması gereken çok önemli mesajlar var. Takım olmanın, sahada mücadele etmenin, giydiği formanın hakkını vermenin ne demek olduğunu, kazanmak için sahada nelerin yapılması gerektiğini çok iyi anlatmış. İşte Milliyet gazetesinin internet sitesinde yayınlanan o röportaj:

Bu sene çok şanssızlıklar yaşadık. Sürekli birileri sakat. Şimdi de Ömer yok. Tomas yeni döndü. Bunların da etkisiyle bize yakışmayan sonuçlar aldık. Ama Ömer ile takımın kaptanları olarak hep mücadele ederek bu durumdan çıkacağımızı oyunculara anlattık. Kazan maçında da bunu yaptık. Maçın özetini Sırp televizyonundan izlerken onlar bile ‘helal olsun bu mücadeleye’ dedi. Buna çok ihtiyacımız vardı. Bu takımın nasıl mücadele etmesi gerektiğini gösterdik. İnşallah buna devam da edeceğiz.

Aslında motive olmamız için çok neden var. Taraftar, size duyulan güven, giydiğiniz forma... Bir de artık Başkanımız ve içerideki ağabeylerimiz. Onların moralini yükseltmek için daha da çok savaşmalıyız. Ben Fenerbahçe’nin bu günleri atlatacağına eminim. Ama spor alanlarında başarıların da gelmesi lazım ki, farklı kulvarlarda mücadele ederken, moraller yüksek olsun.

Fark 13 sayıya çıktığında da mücadeleyi bırakmadık. Çünkü, mücadeleyi bıraktığın anda rakibin seni ezer. Fark nereye çıkarsa çıksın, mücadele bırakılmaz. İstanbul’da Kazan gibi bir takıma 15 sayıyla yenilmemelisin, 2 sayıyla, 3 sayıyla yenil. Belki oradan dönüp 6 sayı farkı yakalamamız zordu, kimse buna inanmıyordu ama önemli değil ki. Yenilirsen bile erkek gibi yenileceksin, mücadele ettiler dedirteceksin. Ben de molada bunu söyledim. Bizim çocuklara ‘gelin bu maçı kazanalım, pes etmeyelim’ dedim. Mucizeler de oldu, maç uzadı. Uzadığı anda da istediğimizi alacağımızı anladım.

Maçın sonunu kaşım kanarken bitirdim ama önemli değil ki. O noktaya geldikten sonra benim gözüm görmez bir şeyi. Kan içinde ter içinde savaşacaksın ki, kazanacaksın. Hiçbir şey kolay olmuyor. Açıkçası bu saatten sonra isteğim biraz da bizim gençlere örnek olmak. Forma için nasıl savaşılır göstermek. Emir’ler, Bogdanovic’ler, Vidmar’lar da bunu görsün ve onlar da aynısını yapsın. Bu forma onlara emanet edilecek.

Geçen yıl sakatlandığımda birçok kişi artık dönemez dediler. Yaş olarak baktığında haklı olabilirler ama ben Mirsad’ım. Yıllarca çok çalışarak iyi bir kariyer yaptım. Bu kariyerin bir sakatlıkla bitmesine izin veremezdim, vermedim. Yazın günde 9-10 saat çalıştığım oldu. Aydın Ağabey, teknik ekip, yöneticilerimiz de bana inandı, destek verdi ve yeniden döndüm. Hırs benim karakterim. Ben buyum.

spor.milliyet.com.tr

Röportajın gazetedeki haberi için tıklayınız.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder