7 Temmuz 2011 Perşembe

Euroleague'de kuralar çekildi

Turkish Airlines (THY) Euroleague 2011/2012 Normal Sezonu kuraları bugün Barselona'da çekildi. Çekilen kura sorucunda Euroleague'de mücadele edecek 24 takımın hangi grupta yer alacağı belirlendi. Kura çekimini son şampiyon Panathinaikos'un Baş Antrenörü Zeljko Obradovic, Eski Sırp Basketbolcu Dejan Bodiroga ve geçtiğimiz sezon formamızı giyen, Avrupa Basketbolunun gelmiş geçmiş En İyi Guardlarından biri kabul edilen Sarunas Jasikevicius yaptı.

Fenerbahçe Ülker Basketbol Takımımızın A Grubunda mücadele edeceği gruplar şu şekilde oluştu:

A Grubu: Olympiacos, Caja Laboral, Fenerbahçe Ülker, Bilbao Basket, NGC Cantu, Nancy Basket
B Grubu: Panathinaikos, CSKA Moskova, UNICAJA, Zalgiris Kaunas, Brose Baskets, KK Zagreb
C Grubu: Real Madrid, Maccabi Tel-Aviv, Partizan, Anadolu Efes, Emporio Armani, A elemesinden gelecek takım
D Grubu: Barcelona, M. Siena, UNICS Kazan, Asseco Prokom, UNION Olympia, B elemesinden gelecek takım

Bu kuraya baktığımızda liderlik şansımız bile var. Olympiacos, Yunanistan'daki kriz nedeniyle bir çok tecrübeli oyuncusuyla yollarını ayırdı. Bunların başında da Teodosic geliyor. Geçtiğimiz sezon onları Pire'de yendiğimizi düşünürsek bu sene de neden olmasın diyebiliriz. Caja Laboral ise İspanya Liginde Yarı Final oynadı ve kaybetti. Euroleague'de son yıllarda sürekli yer alan bir takım ama çok kuvvetli bir kadrosu olmadığını düşünüyorum. Bilbao Basket ve Cantu kadrolarındaki isimler anlamında Euroleague tecrübesini ilk defa yaşayacak takımlar. Nancy ise Fransa Ligi şampiyonu olmasına rağmen Euroleague seviyesinde oynamaya alışık olmayan bir takım. Bu üç takımın arasında en büyük 4. sıra adayı bana İspanya Ligi takımı olmasından dolayı Bilbao Basket geliyor. Ama ben bizim bu grubu 2. sıranın altında bitireceğimizi düşünmüyorum. Grubu ya lider bitiricez yada geçen sezon olduğu gibi ikinci olarak bir üst tura (TOP 16'ya) çıkıcaz. Ben buna inanıyorum.

Bizim kuramızı Saras'ın çekmesi çok duygusal bir andı açıkçası. Zaten takımın adı söylendiğinde yüzündeki gülümseme ifadesi çok manidardı. Bu kurada ben Saras'ın şansı olduğunu düşünüyorum. Onun uğuruyla Euroleague normal sezonundaki en kolay gruba düştük diyebilirm. Avrupa Arenasında şansımız bol olsun...

Bu arada birde bilgi vereyim; Nedim Karakaş, James Gist ile yollarını ayırcaklarını ve transfer çalışmalarına hemen başladıklarını belirtti. Yani yeni bir transfer yolda. Umarım bu sefer daha iyi bir oyuncu alınır..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder